Více o mně aneb jak to vše začalo…

Po narození mi byla diagnostikována dysplazie kyčelního kloubu. Následovalo léčení, používání abdukční pomůcky (Pavlíkovy třmeny), ultrazvukové kontroly a později omezení v TV (žádné dlouhé běhy a skoky z výšek). Již jako malá jsem byla živelná a aktivní. Ke sportu mě vedl tatínek. Ve třech letech jsem lyžovala, bruslila, jezdila na kole, lezla po stromech. Na ZŠ jsem se kvalifikovala na závody na 60m, hod do dálky a skoku dalekém. Vyhovovaly mně krátké a rychlé aktivity, což mi zůstalo dodnes.

Na střední škole jsem onemocněla. Můj imunitní systém selhal. Musela jsem přerušit studium. Tatínek rozhodl, že nejlepší bude cvičit, cvičit a cvičit. Zařídil mi osobního trenéra a já začala s intenzivním tréninkem. Chodila do posilovny a trénovala. Úspěšně jsem ukončila studium a složila zkoušku dospělosti. Odjela jsem do Německa jako au-pair, kde jsem se trénování věnovala 6 dní v týdnu.

Po svatbě přišlo období, které jsem věnovala rodině, dětem… Po mateřské jsem začala navštěvovat lekce TRX a byla jsem lapena. Pak přišla myšlenka…“stát se trenérkou“. Svůj sen jsem si splnila vlastně hned. Začala jsem trénovat v malém fitku. Nejdříve to bylo jen cvičení s TRX, pak kombinace alpinningu a TRX. V určitý okamžik jsem měla pocit, že se klienti potřebují posunout dál, přidávala jsem do hodin TABATU, „kruháče“ a intervaly.

V roce 2016 jsem se rozhodla fitko opustit. Byla jsem si jista, že se potřebuji posunout dál a zrodila se myšlenka mít vlastní malý gym. Nic velkého, mám ráda osobní přístup. Můj manžel na to přistoupil a sen se postupně stával skutečností. V roce 2017 se zrodilo malé fitko „STRONG BODY“, s cílem mít nejen krásné, silné a pevné tělo, ale i silnou a pevnou vůli pro překonávání sebe sama… Má cesta pokračuje dál.

Rok 2018, rok splněných snů

Pokračování mé cesty, rok 2018

Už více než rok provozujeme malé fitko. Základem je menší skupina. Přináší to mnoho výhod: individuální přístup, rodinné prostředí, rychlejší posun u klientů. Lekce jsou různorodé, někdy je složení a náročnost jednotlivých cviků jednodušší, jindy je to náročnější. Cílem je tělo stále překvapovat, ne ho zničit. Pravda je, že začátky bolí. Především mi jde o komplexní zlepšení – zdraví, mobilita, flexibilita, vytrvalostní síla, maximální síla, výbušná síla, kardiovaskulární vytrvalost. A to se povede při pravidelném cvičení.

Jsem hodná i přísná!

Mám radost, když vidím, jak se u klientů zvyšuje síla, zlepšuje kondice a provedení jednotlivých cviků. Na startu někdo neudělá ani jeden klik, ani jeden správný dřep, ani jeden přítah na TRX a postupem času se vše povede. Na provedení jednotlivých cviků kladu důraz, ne na jejich množství. Kvalita je víc než kvantita, opakuji často na lekcích. Někdy jsem až protivně odborná. Doufám, že to pomůže pro pochopení, jak tělo funguje, že vše se vším souvisí, co si uvědomit, jak se zlepšit, odstranit některé špatné návyky atd.…Pokud klient chce „Aha“ efekt a zlepšení se dostaví. V okamžiku, kdy se klient naučí pracovat sám se sebou jak v rovině fyzické, tak emoční a energetické, dochází k propojení zdraví a života v pohybu. Pohyb je neodmyslitelnou součástí našeho života, přesto samotné cvičení pro zdraví a spokojenost nestačí, je toho víc, což jsem se naučila díky půlročnímu akreditovanému kurzu o pánevním dně, ale o tom v jiném příspěvku.

U nás se cvičí a co ještě?

Během roku jsme uspořádali různé akce, jako sportovní víkendy, Maratony = 3,5 hod plné cvičení, přednášky, oslavy, party. Život není jen trénink a dřina, ale i zábava. Baví mě, když se lidé smějí a radují ze života.

Vzdělávání a plány

„Scio me nihil scire.“ – „Vím, že nic nevím.“Sókratés

Zdroj: https://citaty.net/blog/latinske-citaty/

Odborné vzdělání je pro mě při práci s klienty velmi důležité. Během roku stále navštěvuji různá školení, semináře a workshopy, abych se dozvěděla o nových přístupech ve fitness a zlepšila metodiku tréninku. Vede mě to k tomu, abych přemýšlela nad pohybem a získané vědomosti aplikovala do praxe. Rozhodně se nepovažuji za neomylného znalce, na druhou stranu mi jde o to, umět reagovat na vzniklé situace při práci s klientem, neustále se rozvíjet a být dobrým trenérem.

Cíl?

Hlavní kritéria:

• Vaše zlepšení, abyste byli výkonnější, bez bolesti a neubližovali si

• Dosažení Vašich cílů (zesílení, zlepšení celkové kondice, postavy a další)

 

Děkuji všem, kteří mě podporovali a podporují.

Velké dík patří Zuzce Kubáňové (trenérka a závodní hráčka squashe, závodní racketlonistka -osminásobná mistryně světa), je to skvělá sportovkyně a školitelka, každé další školení mě obohatí a posouvá vpřed, být lepší trenérkou, která dokáže své klienty inspirovat a motivovat, stejně tak, jak to umí Zuzka.

S láskou

Karla